2005年01月18日

Psalm 6 (NIV)

O LORD , do not rebuke me in your anger
or discipline me in your wrath.
Be merciful to me, LORD , for I am faint;
O LORD , heal me, for my bones are in agony.
My soul is in anguish.
How long, O LORD , how long?

Turn, O LORD , and deliver me;
save me because of your unfailing love.
No one remembers you when he is dead.
Who praises you from the grave?

I am worn out from groaning;
all night long I flood my bed with weeping
and drench my couch with tears.
My eyes grow weak with sorrow;
they fail because of all my foes.

Away from me, all you who do evil,
for the LORD has heard my weeping.
The LORD has heard my cry for mercy;
the LORD accepts my prayer.
All my enemies will be ashamed and dismayed;
they will turn back in sudden disgrace.

主よ。怒りで私を責め立てないでくれ。
激しい憤りで私を懲らしめないでくれ。
主よ。私をあわれんでほしい。私は衰えている。
主よ。私をいやしてくれ。私の骨は狂わんばかり。
私のたましいは苦しんでいる。
いつまで?主よ、いつまでなんだ?

帰って来てくれ、主よ。そして私のたましいを助け出してくれ。
あなたの確かな愛で、私を救ってくれ。
死の中で、あなたを思い出すものはない。
墓の中から、誰があなたをほめたたえる?

私はうめき苦しみ疲れ果て、
夜ごとしたたる涙がベッドを流し、
カウチも涙でずぶぬれになった。
私の目は、悲しみに衰え、
あらゆる敵によって弱まった。

離れろ、すべての不正の者よ。
主は私の泣く声を聞いたのだ。
主は私の切なる願いを聞いた。
主は私の祈りを受け入れる。
私の敵が恥をさらし、おじけづくように。
彼らが一瞬にして、恥へと引き返すように。



posted by FM at 16:36| 東京 ☀ | TrackBack(0) | Word | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

この記事へのトラックバック
×

この広告は1年以上新しい記事の投稿がないブログに表示されております。