2005年02月15日

Psalm 25:16-21 (NIV)

Turn to me and be gracious to me,
for I am lonely and afflicted.
The troubles of my heart have multiplied;
free me from my anguish.
Look upon my affliction and my distress
and take away all my sins.
See how my enemies have increased
and how fiercely they hate me!
Guard my life and rescue me;
let me not be put to shame,
for I take refuge in you.
May integrity and uprightness protect me,
because my hope is in you.

私に御顔を向け、私をあわれんでください。
私はただひとりで、悩んでいます。
私の心の苦しみが大きくなりました。
どうか、苦悩のうちから私を引き出してください。
私の悩みと労苦を見て、私のすべての罪を赦してください。
私の敵がどんなに多いかを見てください。
彼らは暴虐な憎しみで、私を憎んでいます。
私のたましいを守り、私を救い出してください。
私が恥を見ないようにしてください。
私はあなたに身を避けています
誠実と正しさが私を保ちますように。
私はあなたを待ち望んでいます。

(新改訳第2版)
posted by FM at 16:43| 東京 ☁ | TrackBack(0) | Word | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

この記事へのトラックバック
×

この広告は1年以上新しい記事の投稿がないブログに表示されております。