2005年03月02日

Psalm 27:1-6 (NIV)

The LORD is my light and my salvation- whom shall I fear?
The LORD is the stronghold of my life- of whom shall I be afraid?

When evil men advance against me to devour my flesh,
when my enemies and my foes attack me, they will stumble and fall.

Though an army besiege me, my heart will not fear;
though war break out against me, even then will I be confident.

One thing I ask of the LORD , this is what I seek:
that I may dwell in the house of the LORD all the days of my life,
to gaze upon the beauty of the LORD and to seek him in his temple.

For in the day of trouble he will keep me safe in his dwelling;
he will hide me in the shelter of his tabernacle and set me high upon a rock.

Then my head will be exalted above the enemies who surround me;
at his tabernacle will I sacrifice with shouts of joy;
I will sing and make music to the LORD .


主は、私の光、私の救い。だれを私は恐れよう。
主は、私のいのちのとりで。だれを私はこわがろう。

悪を行なう者が私の肉を食らおうと、私に襲いかかったとき、
私の仇、私の敵、彼らはつまずき、倒れた。

たとい、私に向かって陣営が張られても、私の心は恐れない。
たとい、戦いが私に向かって起こっても、それにも、私は動じない。

私は一つのことを主に願った。私はそれを求めている。
私のいのちの日の限り、主の家に住むことを。
主の麗しさを仰ぎ見、その宮で、思いにふける、そのために。

それは、主が、悩みの日に私を隠れ場に隠し、
その幕屋のひそかな所に私をかくまい、岩の上に私を上げてくださるからだ。

今、私のかしらは、私を取り囲む敵の上に高く上げられる。
私は、その幕屋で、喜びのいけにえをささげ、歌うたい、主に、ほめ歌を歌おう。

詩篇 27:1-6 (新改訳)
posted by FM at 16:26| 東京 ☁ | TrackBack(0) | Word | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする
この記事へのトラックバックURL
http://blog.seesaa.jp/tb/2217918

この記事へのトラックバック
×

この広告は1年以上新しい記事の投稿がないブログに表示されております。