2005年03月03日

Psalm 27:7-12 (NIV)

Hear my voice when I call, O LORD ;
be merciful to me and answer me.

My heart says of you, "Seek his face!"
Your face, LORD , I will seek.

Do not hide your face from me,
do not turn your servant away in anger;
you have been my helper.
Do not reject me or forsake me,
O God my Savior.

Though my father and mother forsake me,
the LORD will receive me.

Teach me your way, O LORD ;
lead me in a straight path
because of my oppressors.

Do not turn me over to the desire of my foes,
for false witnesses rise up against me,
breathing out violence.

聞いてください。主よ。私の呼ぶこの声を。
私をあわれみ、私に答えてください。

あなたに代わって、私の心は申します。「わたしの顔を、慕い求めよ。」と。
主よ。あなたの御顔を私は慕い求めます。

どうか、御顔を私に隠さないでください。
あなたのしもべを、怒って、押しのけないでください。
あなたは私の助けです。私を見放さないでください。
見捨てないでください。
私の救いの神。

私の父、私の母が、私を見捨てるときは、
主が私を取り上げてくださる。

主よ。あなたの道を私に教えてください。
私を待ち伏せている者どもがおりますから、
私を平らな小道に導いてください。

私を、私の仇の意のままに、させないでください。
偽りの証人どもが私に立ち向かい、
暴言を吐いているのです。

詩篇 27:7-12(新改訳)
posted by FM at 13:44| 東京 🌁 | TrackBack(0) | Word | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

この記事へのトラックバック
×

この広告は1年以上新しい記事の投稿がないブログに表示されております。