2005年03月27日

Amazing Grace(歌詞)

Amazing grace! how sweet the sound
That saved a wretch like me
I once was lost, but now am found
Was blind, but now I see.

'Twas grace that taught my heart to fear
And grace my fears relieved
How precious did that grace appear
The hour I first believed

Through many dangers, toils, and snares
I have already come
'Tis grace hath brought me safe thus far
And grace will lead me home

The Lord has promised good to me,
His Word my hope secures;
He will my shield and portion be,
As long as life endures.

Yea, when this flesh and heart shall fail,
And mortal life shall cease,
I shall possess, within the veil,
A life of joy and peace.

The world shall soon to ruin go,
The sun refuse to shine;
But God, who called me here below,
Shall be forever mine.

When we've been there ten thousand years
Bright shining as the sun
We've no less days to sing God's praise
Than when we first begun


(日本語訳)

驚くほどの恵み、なんてやさしい響きだろう
私のようなならず者でさえ、救われた
かつて私は道を失っていたが、いま見出された
かつて私は盲目だったが、今は見える

私のこころに(神を)畏れることを教えたのは恵み
そして、私の恐れを解放したのも恵み
なんと素晴らしいことだろう
私が最初に信じたときに現れたその恵みは

多くの危険、労苦、誘惑を
私は通ってきた
ここまで私を無事に導いてくれたのは恵み。
そして恵みは私をわが家(天国)に導いてくれる。

主は私によきものを約束された
彼のみことばがわたしの希望の保証
彼は私の盾であり分け前である
人生の続く限り

この体と心が衰え
死ぬべき命が終わるとき
私は手にいれるだろう
隠されていた喜びと平和のいのちを

世界はまもなく滅び
太陽は輝きを失うだろう
しかし、私をこの世から呼び出す神は
永遠にわたしのもの

私たちは、いつまでもそこにいて
太陽のように輝き
神への賛美を歌う日々が減ることはない
最初に(賛美を)始めたときから
posted by FM at 01:47| 東京 ☀ | TrackBack(0) | Word | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする
この記事へのトラックバックURL
http://blog.seesaa.jp/tb/2625788

この記事へのトラックバック
×

この広告は1年以上新しい記事の投稿がないブログに表示されております。